Niektorí majitelia motorových vozidiel o niečom takom ako zabehnutie nových kotúčov a brzdových platničiek ani nepočuli. Väčšinou po zasvietení kontrolky opotrebovaných bŕzd na palubovke odnesú svoje auto do servisu. Po výmene zaplatia a vozia sa ďalej ako keby sa ani nechumelilo. Zabehnutie bŕzd je však veľmi dôležité z hľadiska dosiahnutia plného brzdného výkonu.
Pre vysoký brzdný účinok je dôležitý film nanesený na kotúčoch. Je potrebné, aby bol film nanesený rovnomerne čo zaručí maximálny trecí koeficient. Namáhanie bŕzd vedie k martenzitickým škvrnám, teda nerovnomerného filmu. Dostaviť sa môže aj hádzavosť kotúčov.
V prvej fáze je nutné veľmi citlivé brzdenie a nepreťažovanie bŕzd. Nutné po dobu 200-300 km kým si dosky sadnú.
V druhej fáze už môžeme hovoriť o samotnom zabiehaní. Zahrejeme brzdy na prevádzkovú teplotu, počas mierneho brzdenia. Rozbehneme sa cca na rýchlosť 100 km/h a prudko zabrzdíme na rýchlosť cca 30 km/h. Opakujeme cca 6 krát. Dôležité je nezastaviť úplne do nulovej rýchlosti, aby sa nanášanie filmu neprerušilo. Pri tejto fáze môžete cítiť smrad od doštičiek čo je úplne normálne, počítajte aj s miernym úbytkom brzdového účinku čo je pri nešportových brzdách taktiež úplne normálne. Brzdy nechajte postupne vychladnúť. Povozte sa ešte trochu s autom s miernym a citlivým brzdením. Neodstavte hneď auto do garáže alebo na parkovacie miesto.
Ako hovorí staré známe príslovie: rozbehnúť sa môžete ale zabrzdiť musíte. Kupujte radšej overené značky výrobcov, ktorý Vám poskytnú maximálny brzdný účinok. Pri krízových situáciách často rozhodujú metre. Pravidelne kontrolujte celú brzdnú sústavu.
V našom servise sa vám o brzdy postaráme. Neváhajte nás kontaktovať a vyžiadať si cenovú ponuku.